تقریبا یک‌ماه پس از معرفی نمایندگان سازمان سینمایی در کمیته هفت‌نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما، سرانجام نخستین جلسه این کمیته در حالی برگزار شد که گفته می‌شود بحث‌های خوبی در آن مطرح شد و اسفندیار رحیم‌مشایی هم دقایقی مهمان این جلسه بوده است.

خانه سینما

 به گزارش ایسنا، شهریور‌ماه امسال بود که رئیس‌جمهور پیشنهاد تشکیل کمیته هفت‌نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما را داد اما تشکیل آن بیش از چهار‌ماه طول کشید. پس از این پیشنهاد، خانه سینما، جمال خندان (وکیل)، ابراهیم مختاری (عضو هیأت‌مدیره‌اش) و فرهاد توحیدی (عضو هیأت مدیره‌اش) را به‌عنوان نمایندگان خود در این کمیته معرفی کرد. سازمان سینمایی هم با تأخیر، جمال شورجه، عباس بابویهی و ابوالقاسم طالبی را به این هیأت ‌معرفی کرد و مسعود جعفری جوزانی هم به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای اصلاح اساسنامه خانه سینما معرفی شد تا وضعیت این نهاد صنفی وارد فاز جدیدی شود. نکته جالب توجه در این میان، امیدواری جواد شمقدری و فرهاد توحیدی برای حل مشکل خانه‌ سینما در مدت زمان کوتاهی بود.

شمقدری و توحیدی روز‌های ابتدای دی‌ماه در گفت‌وگو‌هایی گفته بودند که اصلاح اساسنامه خانه سینما از نظر آنها زمان کمی می‌برد. شمقدری در این گفت‌وگو تأکید کرده بود که «تلاشمان این است که جلسات زودتر به نتیجه برسد و نتیجه آن به شورای‌عالی سینما برود، ان‌شاءالله جلسات در کمتر از یک هفته به نتیجه برسد.» تقریبا یک‌ماه پس از آن تاریخ، جلسه کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما چهارشنبه هفته گذشته چهارم بهمن‌ماه برگزار شد و به گفته مسعود جعفری جوزانی، نخستین جلسه «جلسه خوب و مفیدی بود.» شمقدری که پیش از این برگزار نشدن جلسه‌ این کمیته را به‌دلیل نزدیکی جشنواره فیلم فجر و افزایش حجم فعالیت‌ها دانسته و ابراز امیدواری کرده بود که این جلسه «به‌زودی» برگزار شود، خود نیز در دقایقی از نخستین جلسه کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما حاضر شد.

به غیراز شمقدری، فرهاد توحیدی، جمال خندان و ابراهیم مختاری به‌عنوان نمایندگان خانه سینما، ابوالقاسم طالبی و عباس بابویهی به‌عنوان نمایندگان سازمان سینمایی و مسعود جعفری جوزانی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در این جلسه حضور داشتند. همچنین جمال شورجه، یکی دیگر از نمایندگان سازمان سینمایی، چون برای انتخاب لوکیشن فیلم آینده‌اش در سفر بود، نظراتش را به‌صورت کتبی به جلسه ارسال کرده بود. نکته جالب توجه در این میان، حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در جلسه اول این کمیته بود که او به همراه جواد شمقدری پس از شنیدن کلیات و نظرات طرفین، جلسه را ترک کردند و حاضران در یک محیط دوستانه جلسه را ادامه دادند. درباره این جلسه‌، مسعود جعفری جوزانی که به نوعی به‌عنوان هماهنگ‌کننده و حکم در این جلسات حضور داشت به ایسنا گفت: «از آنجا که هر دو طرف با دیدگاه‌هایی که بیشتر منافع صنفی را دربر دارد، در این جلسه حضور پیدا کردند، جلسه خوب و مفیدی بود و مقرر شد که این جلسات به‌صورت مرتب پیگیری و تا اسفندماه ان‌شاءالله این اصلاح اساسنامه انجام شود.» او همچنین اعلام کرد: «مقرر شده است جلسه بعدی این کمیته در روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه برگزار شود.» به‌نظر می‌رسد با تأکید هر دو سوی اختلاف خانه سینما بر حل مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، باید امیدوار بود که مسئله خانه سینما پس از تشکیل چند جلسه‌ کمیته هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما حل شود. با این وضعیت باید امید داشت که اختلاف‌های به‌وجود آمده در این زمینه تا قبل از آغاز سال جدید برطرف شده و سینمای ایران، سال 92را بدون حاشیه خاصی آغاز کند.

کد خبر 198985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز